18 december 2020

Lichtjes

Anders dan anders. Niets lijkt meer op normaal. In de “Rollercoaster” van 2020 krijgen de helden in de zorg eindelijk nieuwe waardering. Ook waarderen we steeds meer wat we vroeger “normaal” vonden. We moeten ons nu strenge regels houden, en mogen niet bij elkaar komen. Dat doet pijn.

Al ruim vóór “samen tegen corona” is gestart met beleid en aandacht voor “één tegen eenzaamheid”. Actueler dan ooit. Heel veel mensen missen contact en aandacht. Mantelzorgers weten daar alles van en helpen waar ze kunnen. En onze vertegenwoordigers in de (lokale) politiek werken in deze tijden van onzekerheid en veranderingen hier voortdurend aan, met volle inzet.

Maar we moeten dat met z’n allen doen, samen. We hebben meer lichtjes dan ooit in huis, laten we licht en warmte ook uitstralen naar de mensen om ons heen. Warmte en aandacht geven aan elkaar rondom de feestdagen, en ook daarna. Misschien wel belangrijker dan ooit.

Namens het bestuur van CDA Weert wens ik u een Zalig Kerstfeest en een gezond en gelukkig 2021!

Guido Gigase
Vice-voorzitter CDA Weert