27 mei 2019

Meeste stemmen in Weert voor CDA tijdens verkiezing Europees Parlement

Het CDA heeft bij de verkiezingen voor het Europees Parlement op 23 mei j.l. in Weert de meeste stemmen behaald. Met 27,8% werd de partij met afstand het grootst. Het opkomstpercentage bedroeg deze verkiezing 38,6% en dat is 3,71% hoger dan bij de vorige verkiezingen in 2014.

Het overgrote merendeel van de CDA-stemmen ging naar Jeroen Lenaers uit Stramproy. Maar liefst van 3.759 inwoners van de gemeente Weert hebben het hokje voor zijn naam rood gekleurd. Jeroen is sinds 2014 lid van het Europees Parlement en stond op de tweede plek van de kandidatenlijst. Onder de noemer ‘Fiets Jeroen Europa in’ heeft hij tijdens zijn campagne een ludieke fietstocht door Limburg gemaakt, waarbij hij alle gemeentes aan heeft gedaan.

Het CDA is in Brussel onderdeel van de Europese Volkspartij, die ook nu weer de grootste delegatie in het Europees Parlement blijft. De generaties voor ons begonnen ooit met samenwerking in Europa om de vrede te bewaren. Onze veiligheid, welvaart en manier van leven zijn het beschermen waard. Europa is het beschermen waard, want de toekomst van onze kinderen is het beschermen waard. En daar zal het CDA zich altijd voor blijven inzetten. Voor het land dat we door willen geven.