02 april 2017

Nieuwe kansen voor Weerter binnenstad

De problematiek van de Weerter binnenstad is al jarenlang onderwerp van discussie. Leegstand, verloedering, gebrek aan sfeer en uitstraling zijn bekende thema’s. Er is een programma opgesteld om het stadshart te versterken. Onlangs werd bekend dat de provincie Limburg € 3,075 miljoen bijdraagt aan dit programma.

Partijen bij elkaar brengen
De Weerter binnenstad gaat het CDA na aan het hart. Graag zien we dan ook dat de aantrekkelijkheid wordt verbeterd. Dat kan door evenementen, maar vooral ook door het werken aan ‘beleving’. Dit willen wij bereiken door partijen bij elkaar te brengen en samen te zorgen voor vitaliteit in en passende aankleding van onze binnenstad. Deze gewenste samenwerking komt nu langzaam maar zeker tot stand.

Aan de slag!
Tijdens de raadsvergadering van 29 maart is ingestemd met de voorbereiding van de diverse projecten, die op een later moment aan de raad worden voorgelegd. Naast geld van de gemeente en de provincie wordt er ook door derden geïnvesteerd. Diverse projecten kunnen nu gerealiseerd worden. Daarbij kan gedacht worden aan meer sfeer en groen op de straten en pleinen, het verbeteren van de fietsenstallingen, investeringen in cultuur en historie en het verkleinen van het kernwinkelgebied. Het CDA is blij met deze ontwikkeling en kijkt uit naar de voorstellen die gaan komen.

Jasper Heesakkers
Raadslid CDA Weert