26 april 2017

Van der Valk hotel naar Weert?

Tijdens de raadsvergadering van 19 april 2017 heeft de gemeenteraad ingestemd met het toepassen van de gemeentelijke coördinatieregeling voor de vestiging van een hotel op bedrijventerrein Kampershoek 2.0 (Noord). Dit verzoek is gedaan door Hotel Management Services BV voor het Van der Valk concern.

Het toepassen van deze regeling betekent dat de procedure tot wijziging van het bestemmingsplan en de behandeling van de aanvraag omgevingsvergunning (vroegere bouwvergunning) gelijk op kunnen lopen, waardoor een half jaar aan tijd bespaard kan worden. Het CDA vindt dit goed want op deze manier komt er sneller duidelijkheid over ontwikkelingen voor zowel ondernemer als omgeving.

Er is deze vergadering alleen besloten over het toepassen van de regeling, niet óf het hotel zich kan vestigen op Kampershoek 2.0. Op dit moment voorziet bestemmingsplan alleen een kantoorfunctie op deze locatie. Voor een hotel moet het bestemmingsplan gewijzigd worden door de gemeenteraad. Het laatste woord zal dan ook nog niet gesproken zijn over deze kwestie.

Henk Stribos
Raadslid CDA Weert