19 april 2019

Weert kan zonder visie voor de singel

Voor het CDA hoeft de gemeente geen visie voor de herinrichting van de singels te laten maken. Er is geen probleem en het is niet duidelijk welke meerwaarde een herinrichting heeft. Er zijn in Weert genoeg andere situaties die eerder aangepakt moeten worden omdat daarmee wel een verbetering wordt bereikt.

Enkele voorbeelden zijn het sportpak Boshoven, de kern van Altweerterheide en het bedrijf Swinnen op Leuken. De gemeente moet daarvoor het geld nog bijeen zien te krijgen. De uitvoering van een miljoenenproject als de herinrichting van de singels zou ten koste gaan van andere projecten. Dat willen wij niet. In de raadsvergadering van 17 maart heeft uiteindelijk een meerderheid tegen het voorstel gestemd voor het opstellen van een visie voor de herinrichting van de singels.

Overigens  kunnen wij ons wel voorstellen dat er op enkele plaatsen op de singels aanpassingen komen. Zo kan de oversteek ter hoogte van de Oelemarkt en de Kasteelsingel worden veranderd om een betere verbinding te krijgen tussen het nieuwe stadspark. Ook de oversteek Langstraat-Stationsstraat en omgeving kan worden verbeterd. Voor deze projecten kunnen aparte voorstellen worden gemaakt.