Ik kies voor het CDA. Daar in het midden moeten we er uitkomen met elkaar. In deze tijd is dat essentieel. Ik maak me zorgen over een samenleving die zo verhardt, waarin de verschillen zo zichtbaar worden. Ik vind dat we die kant niet op moeten gaan. Het klinkt misschien zalvend, maar de waarheid ligt in het midden. En zeker ook nu. Zoveel mensenlevens die te maken hebben met onzekerheid. Ouderen met angst voor een virus, jongeren die niet weten of ze werk krijgen. Het is best wel ingewikkeld nu. Hoe we eruit gaan komen met elkaar is eigenlijk onbekend. Hoe mooi is het dan om nu die stap te zetten? Omdat we toch met zijn allen in de mist rijden.

Iedereen wordt gezien door de nummer #10!

De ervaring die ik de afgelopen jaren heb opgedaan, neem ik mee naar Den Haag om directer invloed te kunnen uitoefenen op beleid. Zo’n Kamerlidmaatschap, daar krijg ik enorm veel energie van. Om eerlijk te zijn voel ik me al Kamerlid. Ik ga het hele land door, ik word gevraagd op scholen en het bedrijfsleven om te praten over diversiteit en inclusie.

Nu zie ik het als een kans om met al deze ervaringen een bijdrage te kunnen leveren in een nieuwe arena die politiek heet. Van dit idee krijg ik enorm veel energie en eerlijk gezegd ook wat zenuwen. Ik ga er alles aan doen om er de komende jaren voor jou te zijn. Met als diepste motivatie dat Nederland het allersterkste is als we kracht putten uit de diversiteit van ons allemaal en inzetten op gelijke kansen voor iedereen. We zijn op ons best als we gebruik maken van alle talenten uit onze samenleving. Onze mooiste prestaties zullen worden bereikt, als we verschillende inzichten benutten om de grootste uitdagingen te overwinnen.

Blijf op de hoogte!

Volg Lucille Werner