Mark Janssen van Gaal

• Transitie buitengebied
  • Landbouw
  • Pacht
  • Vrijkomende Agrarische Bedrijfslocaties (VAB)
  • Gemeentelijk vastgoed
  • Kernendemocratie

Gebiedswethouder voor de dorpen: Landhorst, Wanroij, Westerbeek & Oploo

Mark Janssen- van Gaal (1984) is getrouwd met Femke van Gaal en trotse vader van Jorik en Janne. Geboren in Boxmeer, getogen en woonachtig in Wilbertoord. Hij heeft een bedrijfskundige achtergrond. Sinds de start van de nieuwe gemeente (januari 2022) is hij werkzaam als wethouder bij de gemeente Land van Cuijk. Daarnaast is hij voorzitter van CDA Brabant.

Voor de oprichting van onze nieuwe gemeente, was ik gemeenteraadslid in Mill en Sint Hubert, waarvan de laatste jaren als fractievoorzitter. Verder was ik o.a. op diverse manieren actief in lokale verenigingsleven.

Mark krijgt er energie van om, samen met anderen, uitdagingen aan te pakken en zaken voor elkaar te krijgen. Daarbij wordt hij enthousiast als het tussentijds lastig wordt. Het moment waarbij teamwork en creativiteit een rol gaan spelen. Het luisteren naar persoonlijke verhalen en het persoonlijk contact geven me voldoening. Vooral ook als we samen dingen kunnen bereiken. Zijn hobby’s zijn: organiseren, tuinieren en wandelen.

De portefeuilles Ruimtelijke Ontwikkeling, Landbouw en Gemeentelijk vastgoed zijn praktisch, beleidsmatig, leiden tot de verbeelding en ‘verplichten’ tot samenwerking.

‘Ik vind het prachtig een actieve bijdrage te mogen leveren aan de aan de ruimtelijke ontwikkeling onze regio. Hierbij ben ik mijzelf zeer bewust dat wij de verantwoordelijkheid dragen voor een goede  ruimtelijke kwaliteit, ofwel een omgeving waar het fijn wonen, werken en ontspannen is. Heb jij goede ideeën voor een betere wereld? Ik ben benieuwd, neem dan gerust contact met me op!’.

Mark Janssen
0485 ‑ 85 40 00