Rutger Ploum

Partijvoorzitter

“Voor mij is het CDA een echte middenpartij, die uitgaat van de kracht van de samenleving en waarbij je geholpen wordt als je niet voor jezelf kunt zorgen. Het CDA is de partij van samen, betrokken zijn op de ander en respect voor elkaar hebben.Juist in onze diversiteit is het belangrijk om te kijken wat ons bindt. Ik ben trots op al die mensen in de partij die zich daarvoor inzetten. Vanuit gedeelde waarden werken wij samen verder aan het CDA en aan Nederland.

Het CDA is een beweging die telkens weer verdiept, vernieuwd en verbreed moet worden. Door permanent met elkaar van gedachten te wisselen en het soms hartgrondig, maar onderbouwd met elkaar oneens te zijn. Door de partij aan te passen aan de tijd met lichte en lenige structuren. En door open te staan voor iedereen en te laten zien dat het CDA een brede volkspartij is. Zo zijn we een moderne partij, die klaar is voor de toekomst.

Tot maart 2021 is het een extra interessante tijd! We bepalen samen ons verkiezingsprogramma met daarin aandacht voor studenten en senioren, ondernemers en gezinnen. De kandidatenlijsten worden gevuld, met bekende gezichten en nieuwe regionale helden. En we krijgen een nieuwe lijsttrekker om vervolgens met deze drie ingrediënten een steengoede campagne te voeren. Op naar de winst in 2021!”

Ik ben te bereiken via

rutger.ploum@cda.nl

Binnen het bestuur ben ik verantwoordelijk voor

• Voorzitten landelijk bestuur