02 juli 2020

Mona over... Europa

We wisten na de Tweede Wereldoorlog 1 ding zeker: dit nooit weer. Dus zijn we economisch gaan samenwerken. Dat ideaal van vrede en veiligheid ligt ten grondslag aan de Europese Unie. Dat is iets om te koesteren.

Die andere grondslag economische voorspoed is juist ook in ons belang. Een Nederlandse ondernemer heeft door de EU niet 17 miljoen klanten maar 500 miljoen klanten. Daarmee zijn we een factor van belang op het wereldtoneel. De afgelopen bijna 3 jaar heb ik vele gesprekken met bewindspersonen uit andere Europese landen gevoerd.

Ik heb de handen op elkaar weten te krijgen voor maatregelen om oneerlijke concurrentie vanuit landen buiten de EU aan te pakken, regels te stellen voor grote internationale, digitale platforms en ben nu bezig om er voor te zorgen dat de AIRbnb’s van deze wereld zich ook eindelijk eens echt rekenschap moeten geven van het effect van hun product op de leefbaarheid van onze steden.