Agnes Mulder

Biografie

Agnes Mulder werd op 21 oktober 1973 geboren in Hardenberg. Daar doorliep zij de lagere school en het vwo. In 1992 ging Agnes Engels en Internationale Betrekkingen studeren aan de Rijksuniversiteit Groningen. Tijdens die studie deed ze internationale ervaring op bij het Centre for European Policy Studies (CEPS) te Brussel. Aan de keukentafel werd bij de familie Mulder altijd stevig gediscussieerd over politiek. Het was dan ook niet vreemd dat Agnes tijdens haar studie actief werd bij het CDjA. Eerst bij de afdeling Groningen, later ook in het algemeen landelijk bestuur.Na haar studie, in 1999, kwam Agnes in Assen wonen. Zij ging als accountmanager werken op de Afdeling Zaken van de ABNAMRO bank. Ze kwam dagelijks in contact met ondernemers en hun financieringsbehoefte.

In 2003 werd Agnes verkozen tot lid van de Provinciale Staten van Drenthe. Daar kreeg zij de portefeuille Financiën onder haar hoede. Agnes werd door haar mede-Statenleden verkozen tot beste Statenlid van Drenthe over de periode 2003-2007. Tot haar Kamerlidmaatschap was zij leider van de vestiging van de Kamer van Koophandel in Drenthe.

In 2010 werd Agnes fractievoorzitter van het CDA in de Asser gemeenteraad. Daarin heeft zij zich onder andere sterk gemaakt voor behoud van de JWF-kazerne in Assen en het TT-circuit, ook een belangrijke economische factor in Drenthe.