28 september 2017

Biobased in de spotlights

Biobased staat deze week volop in de spotlights tijdens de Europese Biotech Week, een week waarin de innovatieve sector van de biotechnologie wordt gevierd. Tijdens deze week worden honderden biobased-events georganiseerd in geheel Europa. Voor een volledig overzicht kunt u hier terecht.

Dinsdag 26 september heb ik de opening van de Biotech Week in het Europees Parlement bijgewoond samen met mede-Europarlementariër Franc Bogovic. Op donderdag 28 september heb ik gesproken tijdens het debat 'Building an effective Bioeconomy strategy'. De balans is opgemaakt geworden: er zijn vele biobased projecten in de EU, maar het midden- en kleinbedrijf kan nog meer betrokken worden.

In aanloop naar de Biotech week heb ik de biobased ook in het zonnetje gezet tijdens Landart Diessen. Meer dan honderd biobased producten werden tentoongesteld. Bovendien konden de mensen zelf aan de slag met het maken van bioplastic uit aardappelzetmeel.