16 januari 2018

Laat uw stem horen over het Europese regionale beleid

Afgelopen week heeft de Europese Commissie een openbare raadpleging over EU-financiering op het gebied van cohesive gelanceerd. Deze raadpleging staat open voor alle burgers en belanghebbenden die betrokken zijn bij het cohesiebeleid.

In 2018 zal de Commissie uitvoerige voorstellen ontwikkelen voor de volgende generatie van financiële programma's voor het meerjarig financieel kader – de EU-begroting op lange termijn – na 2020. De Commissievoorstellen zullen erop gericht zijn de EU de middelen te geven om te verwezenlijken wat echt belangrijk wordt bevonden, op de gebieden waar de Unie meer kan bereiken dan de individuele lidstaten. Hiertoe moet zorgvuldig worden beoordeeld wat in het verleden goed heeft gewerkt en wat in de toekomst kan worden verbeterd. Deze raadpleging vormt een structureel onderdeel van het beoordelingsproces en de bedoeling ervan is de standpunten van alle belanghebbende partijen te horen over hoe iedere euro uit de EU-begroting zo optimaal mogelijk kan worden besteed.

Wilt u uw stem laten horen? Klik dan hier voor de vragenlijst.