30 november 2017

Verklaring van Venhorst aangeboden in Brussel

De uitkomst van het European Rural Parliament, de Verklaring van Venhorst, is gisteren aangeboden tijdens de Europese Innovatie Top.

De Verklaring is een oproep aan de burgers en beleidsmakers om de landelijke gebieden te ondersteunen en beleid ‘rural-proof’ te maken. De focus van de verklaring ligt voornamelijk op het aanpakken van armoede, het versterken van de lokale economieën, het verwelkomen van nieuwe mensen in de gemeenschap en de landelijke gebieden aantrekkelijk te maken voor jeugd. Deze onderwerpen zijn intensief besproken in de klaslokalen van de basisschool in Venhorst. Om dit alles mogelijk te maken stelt de verklaring een nieuwe vorm van lokale financiering voor, die de landelijke, regionale, sociale en maritieme programma’s moet samenbrengen

Na het 'Pact van Amsterdam', nu ook een stem voor de dorpen en het platteland in Europa. Goed voor de dorpen, goed voor de EU, goed voor u!

Meer foto's kunt u hier vinden.