05 oktober 2014

CDA Aalburg eist duidelijkheid over schoolgebouwen

Door het stellen van een aantal vragen aan wethouder Prosman probeert het CDA duidelijkheid te krijgen over de toekomst van de schoolgebouwen in Aalburg. We proberen al maanden antwoorden van het college te krijgen over de toekomst van de schoolgebouwen in Aalburg. Tot op heden is dit mondeling gebeurt en heeft het niet geleid tot concrete duidelijkheid voor de verschillende schoolbesturen.

We verwachten als raad van Aalburg dat de schoolbesturen tijdig begrotingen aanleveren en kwaliteit garanderen. Tegelijkertijd accepteren we schijnbaar dat vanuit de gemeente Aalburg geen duidelijkheid wordt geboden over de toekomst van de schoolgebouwen. Dat kan natuurlijk niet.

Fractievoorzitter Arno Bouman stelt: "Ik ga er vanuit dat het breed gedragen wordt in de raad van Aalburg dat er snel duidelijkheid moet komen richting de verschillende schoolbesturen. Zij moeten besluiten kunnen nemen zodat onze kinderen goed onderwijs in veilige en schone gebouwen kunnen blijven krijgen. Ik zie de antwoorden van het college met vertrouwen tegemoet".

De vragen zijn te lezen in de bijlage van dit bericht.