CDA Brabant
10 juni 2020

Digitale ledensessies een succes: krijgen vervolg

In de periode 19 mei – 9 juni 2020 heeft de Provinciale Statenfractie digitale ledensessies gehouden over het onderhandelingsproces en de verschillende onderdelen van het vorige maand gepresenteerde bestuursakkoord ‘Samen, Slagvaardig en Slim: Ons Brabant’.

Via diverse nieuwsbrieven, sociale media en mailings aan afdelingsbestuurders zijn leden van CDA Brabant voor deze sessies uitgenodigd. Deze gingen, behalve over de totstandkoming van het bestuursakkoord, ook over thema’s als wonen/ruimte/stikstof, cultuur/sport/veiligheid, economie/financiën, energie/natuur, mobiliteit en landbouw/ruimte.

Aan de sessies namen veel Brabantse CDA’ers deel, met name de extra sessie over de totstandkoming van het bestuursakkoord en de ‘principes van samenwerking’ én de sessies over de cultuurparagraaf, het woonbeleid, de energieopgave, het stikstofvraagstuk en de toekomst van de landbouw waren drukbezocht. Er leefden veel vragen, soms ook zorgen, waarop de Statenleden zo goed mogelijk zijn ingegaan. Met de input uit de gesprekken gaan zij de komende tijd verder aan de slag, o.a. in expertgroepen rondom provinciale thema’s.

Omdat digitaal bij elkaar komen een goede manier is gebleken om elkaar in coronatijd, zolang aan fysieke samenkomsten beperkingen zitten, te ontmoeten, is de Statenfractie voornemens ook na het zomerreces digitale ledensessies te blijven organiseren.