21 mei 2021

Emile Roemer en Marja van Bijsterveldt aan de slag als verkenners nieuwe coalitie

Het CDA heeft samen met de SP Emile Roemer en Marja van Bijsterveldt (CDA) voorgedragen als verkenners om te onderzoeken welke samenwerkingsmogelijkheden er zijn voor een nieuwe coalitie. Het zijn de vervolgstappen nadat het CDA en de VVD de samenwerking met Forum hebben opgezegd.

Fractievoorzitter Ankie de Hoon: “Wij willen als middenpartij met een open vizier kijken met welke partijen we een stabiele coalitie kunnen vormen. Daarom vinden we het verstandig om de mogelijkheden door de verkenners eerst te laten te onderzoeken. Emile Roemer en Marja van Bijsterveldt zijn hiervoor bij uitstek geschikte kandidaten om dit vorm te geven omdat het verbindende persoonlijkheden zijn met veel ervaring en een gezonde afstand tot de Brabantse politiek."

De komende periode gaan zij aan de slag en het CDA hoopt binnen enkele weken hun advies te krijgen waarover een debat in Provinciale Staten kan worden gevoerd en de vervolgstappen kunnen worden gezet.