CDA Brabant
26 juni 2020

Schriftelijke vragen over de provinciale weg N617 bij Sint-Michielsgestel

Schriftelijke vragen van Statenlid Coen Hendriks over de provinciale weg N617 bij Sint-Michielsgestel.

Klik op de volgende link: Schriftelijke vragen over N617.

Geacht college,

De fractie van het CDA heeft voor u de volgende vragen over de provinciale weg N617 bij Sint-Michielsgestel:

1. In hoeverre zou het toestaan van groot en zwaar land- en bosbouwverkeer op de provinciale weg N617, op het traject tussen de rotonde Hoogstraat en de rotonde Gestelseweg, kunnen bijdragen aan het verbeteren van de verkeersveiligheid in de bebouwde kom van Sint-Michielsgestel? Kunt u schetsen wat hiervan de voor- en nadelen zijn?
  2. Is u bekend of er lokaal draagvlak bestaat voor een dergelijke verkeersingreep? Indien u dit niet weet, bent u bereid dit na te gaan
  3. Welke andere mogelijkheden ziet u om de verkeersveiligheid in Brabantse dorpskernen te verbeteren, m.n. op die plekken waar sprake is van conflictsituaties tussen ‘langzaam verkeer’ en overig verkeer en van overlast?

Wij zien de antwoorden op deze vragen graag tegemoet, waarvoor bij voorbaat hartelijk bedankt.

Met vriendelijke groet,

Namens de CDA-fractie,