08 februari 2022

Wat lokaal kan, lokaal doen!

2022-01-15 CDA  Alphen-Chaam
2022-01-15 CDA Alphen-Chaam

Samen. Samen voor Balans. Dat is de titel van het programma voor de verkiezingen in maart van het CDA. Ik kan me daar helemaal in vinden en daar wil ik me volledig voor inzetten. Mijn naam is Chris Govers en ga me in dit stukje aan u voorstellen: Ik ben geboren en opgegroeid in Baarle-Nassau en woon nu ruim 30 jaar in Alphen. Ik ben getrouwd met Marleen Bax en we hebben samen 4 kinderen die inmiddels het huis uit zijn. Sinds kort zijn we opa en oma van ons eerste kleinkind. Ik werk in Hendrik-Ido -Ambacht als bestuurder van een stichting die kinderopvang en basisonderwijs combineert.

Ik ben al langere tijd CDA lid en vind het fijn nu ook een actieve rol te kunnen spelen binnen het CDA Alphen-Chaam. Ik mag meedenken in het uitzetten van de koers voor de komende jaren in onze dorpen. Het CDA heeft een aantal waarden die erg dicht bij mijn persoonlijke waarden liggen: Gespreide verantwoordelijkheid; houdt de rol van de overheid beperkt. Niet alles hoeft geregeld te worden. Onze gemeenschap kan heel veel zelf. Wat lokaal kan, lokaal doen! Rentmeesterschap betekent voor mij dat we goed moeten zorgen voor de omgeving waarin we wonen en werken. Niet alleen de huidige leefbaarheid waarborgen maar vooral zorgen voor de leefbaarheid voor onze kinderen en kleinkinderen.

Sámen hebben we hier een grote verantwoordelijkheid. Laten we onze natuur, ons landschap koesteren, laten we het dorpse karakter van onze kernen vooral behouden. Laten we kiezen voor een balans tussen uitbreiding van ons woningaanbod en kleinschaligheid van onze leefomgeving. Samen voor balans betekent voor mij rekening houden met de ander, gewoon het boerenverstand gebruiken, zoek de dialoog met anderen, blijf in verbinding en zoek naar oplossingen. Ik ben ervan overtuigd dat met een grote realistische middenpartij als het CDA we echt stappen kunnen zetten in onze gemeente. Geef ons uw stem, dan doen we het samen