15 mei 2023

CDA Altena verheugd over voornemen tot oprichting hospice in Altena

*CDA Altena verheugd over voornemen tot oprichting hospice in Altena*

Het CDA Altena is verheugd over het voornemen van Stichting Hospice Altena om een hospice te realiseren in Sleeuwijk. Dit initiatief voegt waarde toe aan het zorgaanbod in Altena. Raadslid Claudia Schipper verwoordde dit treffend tijdens de behandeling op de Altenatafel waar het voorstel werd besproken. Ze zei: "We zijn trots op de betrokken mensen en hebben er alle vertrouwen in dat het resterende budget wordt behaald. Een gemeente als Altena hoort zo'n voorziening te hebben."

Op dit moment is er in de gemeente Altena nog geen hospice. Inwoners die terminaal zijn en niet meer thuis verzorgd kunnen worden, worden opgevangen in buurgemeenten. Het initiatief van Stichting Hospice Altena voor de oprichting van een Hospice in de gemeente Altena voorziet in de behoefte van inwoners die in hun laatste dagen in de buurt van hun omgeving willen zijn.

Het CDA Altena ondersteunt dit burgerinitiatief van Stichting Hospice Altena van harte en juicht de ontwikkeling van dit project toe. Wij hopen dat de gemeente Altena de garantstelling zal verlenen die nodig is om het project te financieren. Met deze garantstelling kan de gemeente organisaties faciliteren bij het aantrekken van een lening en initiatieven met een publiek of maatschappelijk beleidsdoel in de gemeente Altena verwezenlijken.

Het CDA Altena wenst Stichting Hospice Altena veel succes met de voortgang van dit project en kijkt uit naar de opening van het Hospice.