08 april 2021

CDA Europarlementariër Tom Berendsen bezoekt haven Werkendam

Op uitnodiging van wethouder Matthijs van Oosten bracht CDA Europarlementariër Tom Berendsen op woensdag 7 april een werkbezoek aan de haven in Werkendam.

Wethouder Matthijs van Oosten en vertegenwoordigers van Werkendam Maritime Industries informeerden Tom over de mooie innovatieve projecten, kansen en plannen op het gebied van scheeps-, jacht- en waterbouw, maritieme constructies en dienstverlening. Tom ging met de aanwezigen in gesprek waarbij hij een luisterend oor had voor het ‘wensenlijstje’ van Werkendam: de stimulering van duurzame scheepvaart, de modal shift, verbetering van het onderhoud aan vaarwegen en de gewenste uitbreiding van de havencapaciteit in Werkendam.

Tom was onder de indruk van het maritieme cluster:  “de bedrijven die hier zitten zijn koplopers in hun sector van Europa. Deze bedrijven dragen bij aan de Europese ambities om meer vracht van de weg naar het water te krijgen. Daarom is het belangrijk dat de ambities van deze haven ook op de Europese agenda worden gezet”.

Matthijs: “Het was een goed werkbezoek waar we de belangen en uitdagingen van de haven ook kenbaar hebben kunnen maken aan Brussel! De korte lijn met onze CDA Europarlementariër is hierbij onmisbaar. Deze korte lijn met Tom geeft een mooie impuls voor een verdere samenwerking tussen Werkendam, provincie Noord-Brabant én Europa”.