28 augustus 2020

Einde aan horror kruispunt

Het was CDA Statenlid Roland van Vugt,  nu CDA-Wethouder in Altena die in 2016 pleite voor een snelle aanleg van een rotonde bij de kruising Maasdijk en de provincialeweg N322.
De N322 verbindt de snelwegen A2 en A27 met elkaar. Hierdoor, en vanwege de aan deze weg gelegen bedrijventerreinen met veel logistieke transporteurs, wordt de N322 druk bereden door vrachtverkeer. Dagelijks passeren vele tientallen scholieren dit kruispunt. Ook is de Maasdijk een veelgebruikte toeristische fietsroute. Kortom een gevaarlijke mix van verkeerstromen die elkaar op dit kruispunt treffen.
Volgens van Vugt was deze kruising een ware horror. Je houdt je hart vast wanneer scholieren hier oversteken, terwijl zwaar vrachtverkeer voorbij dendert en automobilisten langs razen.”
De afgelopen jaren hebben diverse ongevallen plaatsgevonden waarvan helaas één met dodelijke afloop.
Voor CDA-Altena was dit ook een reden om dit punt op te nemen in haar verkiezingsprogramma om zo een einde te maken aan dit “Horror kruispunt” en samen met de provincie de snelheid erin te houden om dit snel te realiseren. Inmiddels zijn de werkzaamheden bijna gereed en we zijn blij met deze aanpassing die voor weggebruikers de nodige veiligheid zal opleveren.