14 november 2018

Help het stemadvies geeft CDA aan

1. Bedenk dat je niet alleen bent
Het is altijd fijn om er niet alleen voor te staan. Meer mensen worstelen met dit advies. Toch stemden er bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen in Altena maar liefst 6545 mensen op het CDA. Bedenk dat je dus echt niet de enige bent.

2. De uitslag had erger kunnen zijn
Stem gewoon op een partij die kan samenwerken en zo ook echt iets kan realiseren. Verder geen commentaar.

3. Wees gerust: Je hoeft niet meteen een dekbed van Sybrand Buma of Roland van Vugt te kopen
Maar het mag natuurlijk wel ;). En hang anders bijvoorbeeld gerust een verkiezingsposter van ons voor je raam. Of koop een CDA-jack. Of een sjaal.

4. We zijn dichtbij en bereikbaar
Heb je onze posters zien hangen in je dorp? Bijna zeker dat je de persoon kent. Onze mensen zijn verdeeld over heel Altena waarbij het belangrijk is dat onze raadsleden bekend en aanspreekbaar zijn door hun dorpsgenoten.  Het telefoonnummer staat er bij , dus als je nog behoefte hebt aan een gesprekje over dit stemadvies? Bel ze gerust.

5. Wij zijn nu de grootste lokale partij van Altena met een landelijk netwerk
Bij de vorige verkiezingen behaalde het CDA in voldoende zetels om overal in Altena mee te kunnen regeren. Met drie wethouders en 13 raadsleden hebben we ons o.a. ingezet voor de vorming van één Altena.

In situaties waarbij dat nodig is zijn de lijntjes met Den Haag en de provincie kort. Ook in de buurgemeenten zijn vertegenwoordigers van het CDA actief. Hierdoor kunnen we samen, landelijk én lokaal, een sterk CDA-geluid laten klinken. Een stem op het CDA is dus helemaal zo gek nog niet.
En trouwens, bij het CDA geen Kim Jung Buma praktijken. Elke CDA-fractie besluit helemaal zelf over hun standpunten. Maar voor hulp uit Den Haag of Brussel, kunnen ze wel bellen met een Kamerlid, Europarlementariër of bewindspersoon.

6. Je ouders hebben ook vast ooit op het CDA gestemd
Hoe leuk is het om je ouders te kunnen vertellen dat je 21 november op het CDA gaat stemmen?

7. De ontkenningsfase is het lastigste
Na de ontkenningsfase komt de acceptatiefase. Je hebt nog tot a.s. woendag om eraan te wennen...

8. Voor alles is een eerste keer
En je hebt altijd meer spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.

9. Niet alle vooroordelen over ons zijn waar
Zo kun je bijvoorbeeld ook op het CDA stemmen als je niet christelijk bent. Of juist als je het wel bent! Wij zijn een volkspartij, die niemand probeert te bekeren maar de gemeente voor iedereen beter wil maken. Dat doen we met een politiek die is gebaseerd op waarden die geïnspireerd zijn op de Bijbel. Onze aanhang heeft alle kleuren, vormen, smaken, gezindten. Onze jongste kandidaat is 19, de oudste gaat al richting de 80. Daar pas je vast tussen...

10. Stiekem ben jij ook voor normen en waarden
Het CDA streeft naar een gemeente waarin mensen respect hebben voor elkaar, omkijken naar elkaar en waarin mensen niet alleen voor zichzelf leven. Klinkt goed toch?

11. Stemmen is geheim
Dus niemand hoeft er achter te komen. Maar je mag het natuurlijk ook van alle daken schreeuwen!!

Nog niet genoeg bijgekomen? HIER vind je ons verkiezingsprogramma met nog meer redenen om je geen zorgen te maken!