10 april 2020

In memoriam Hans Westerlaken

Ons bereikte het droeve bericht van het overlijden van Hans Westerlaken. Wij herinneren ons Hans Westerlaken (d’n Botterschuur) als een authentiek mens, betrokken inwoner en boer in hart en nieren. Hans was jarenlang politiek actief voor het CDA Woudrichem. Een aantal perioden maakte hij deel uit van de gemeenteraad van Woudrichem en ook binnen het afdelingsbestuur heeft Hans zijn steentje bij gedragen, onder meer als voorzitter van het bestuur.

Hans was een loyaal fractielid, met een eigen achterban. Hij stond met twee klompen in de samenleving en zijn mening zeker niet onder stoelen of banken. Hij was zeker niet bang tegen de stroom in te roeien als hij dat nodig vond. Maar een eenmaal genomen besluit verloochende hij niet.

Hans Westerlaken was bij velen bekend en had een groot netwerk. Een markant inwoner van Rijswijk is ons ontvallen. Wij zijn Hans Westerlaken dankbaar voor wat hij voor het CDA heeft willen betekenen. Zijn familie en geliefden wensen wij veel sterkte en troost toe.