05 mei 2021

In memoriam Johan Koekkoek

Maandag bereikte ons het droevige bericht van het geheel onverwachte overlijden van Johan Koekkoek uit Almkerk. Hij overleed tijdens een bezoek aan zijn geliefde natuurgebied het Pompveld. Johan was een trouw CDA’er, die van 1994-2000 raadslid was in de gemeente Woudrichem. Van 2000-2004 was hij wethouder in de gemeente Woudrichem. Ook is hij jarenlang bestuurslid geweest van de CDA afdeling Woudrichem; bij de herindeling tot CDA Altena nam hij afscheid als secretaris.
Johan kreeg brede bekendheid in de streek door zijn inzet voor onze Schepping. Zo stond hij aan de wieg van de oprichting van Altenatuur en bleef al die tijd secretaris van de vereniging. Vanuit Altenatuur ontstonden weer nieuwe initiatieven zoals het Kringloopcentrum en Altena Nieuwe Energie. Bij een afscheidsinterview als secretaris van Altenatuur liet hij weten trots te zijn op de natuurgebieden waar Altenanatuur zich voor heeft ingezet, zoals het Pompveld, de Wijde Alm, de Struikwaard, het griendje van Bellemakers en de Zevenbansche Boezem. “Ik tel mijn zegeningen, één voor één”, zei hij terug kijkend op al die jaren dat hij zich inzette voor de natuur en het vruchtbaar functioneren van mens en dier in Gods Schepping. Dat is waar Johan Koekkoek zich een leven lang voor inzette. Met het overlijden van Johan Koekkoek is een bijzonder mens van ons heen gegaan. Wij zullen hem  missen.