14 april 2021

Pleidooi voor verbod van lachgas in Altena

Raadslid Wendy van Ooijen  stelt het college van burgemeester en wethouders vragen met betrekking tot het gebruik van lachgas. De aanleiding hiervan is de grote schadelijke gevolgen van het gebruik van lachgas onder met name jongeren.

Wendy van Ooijen stelt daarom een aantal vragen aan het college. Zo wil zij weten of het college onderkent dat het gebruik van lachgas schadelijk is voor de gezondheid en of het college bereid is om net als andere gemeenten niet langer op het landelijk verbod te wachten,  maar op zeer korte termijn voor onze gemeente met een voorstel voor een (gedeeltelijk) verbod te komen.

Raadslid Van Ooijen:  “Ik wil weten wat de mogelijkheden zijn voor een verbod op lachgas. Er zijn al veel gemeenten die niet wachten op het landelijke verbod en een (gedeeltelijk) verbod hebben ingevoerd, dus het moet ook mogelijk zijn voor de gemeente Altena.

De raadsvragen zijn terug te lezen via deze LINK