16 maart 2018

Roland van Vugt lijsttrekker CDA Altena

ALMKERK – Statenlid Roland van Vugt (47 jaar) uit Andel is gekozen tot lijsttrekker van CDA Altena. Met Van Vugt als lijsttrekker kiest CDA Altena voor een politicus met ruime ervaring. Sinds 2009 is Van Vugt Statenlid, voorheen was hij 12 jaar raadslid en fractievoorzitter in de gemeente Woudrichem. Van Vugt is kabinetschef/ directeur stadspromotie bij de gemeente Tiel.

Matthijs van Oosten (33 jaar) uit Sleeuwijk, huidig wethouder van de gemeente Werkendam staat op plaats twee. Renze Bergsma, momenteel wethouder van de gemeente Woudrichem heeft zich beschikbaar gesteld als lijstduwer. Arno Bouman (49 jaar) uit Genderen, fractievoorzitter van het CDA in de gemeente Aalburg bezet plaats drie. Alledrie zijn voluit beschikbaar voor het CDA in de nieuwe gemeente Altena.

Al sinds de jaren negentig ijvert lijsttrekker Van Vugt voor het samengaan van de gemeenten in het Land van Heusden en Altena. “De vorming van één gemeente Altena is een uniek moment, we hebben de opdracht om de gemeentegrenzen te laten vervagen en de dorpen te laten bloeien, daar gebeurt het. Belangrijk voor het CDA zijn ook de normen en waarden die wij in Altena nog kennen; daarmee laten we zien dat de C van het CDA ons echt wat waard is”.

Harm-Jan van der Beek, voorzitter van CDA Altena, is content met de lijsttrekker en de kandidaten op de lijst. “Een dynamische ploeg met een goede regionale spreiding over de dorpen. Ook alle leeftijdsgroepen zijn vertegenwoordigd van jong tot oud (werkend en gepensioneerd) en tot slot ook de deskundigheid op alle belangrijke beleidsterreinen, zoals gezondheid en ouderen zorg, financiën, duurzaamheid enz. “ Voor het nieuwe bestuur van de gemeente Altena heeft het CDA een sterke en gemotiveerde lijst van mensen. Die niet alleen zichtbaar zijn tijdens de verkiezingen, maar juist tussen de verkiezingen aanspreekbaar en alert zijn.

De overige plaatsen op de lijst worden ingenomen door de volgende kandidaten.

1.Roland van Vugt                          Andel
2.Matthijs van Oosten                     Sleeuwijk