19 april 2019

Voorkom opkoop nieuwbouwwoningen door beleggers

SLEEUWIJK - In Sleeuwijk wordt op dit moment hard gewerkt aan de ontwikkeling van de wijk de Nieuwe Banne. In deze wijk wordt o.a. het project “Het Nieuwe Fort   II “ gerealiseerd. Het Nieuwe Fort II bestaat uit 30 koopwoningen, onderverdeeld in 18 rijwoningen en 12 tweekappers.

Via Facebook wordt de laatste weken door de projectontwikkelaar gemeld dat minstens een tiental woningen zijn verkocht aan particuliere beleggers die de woningen weer gaan verhuren.

Voor raadslid Arno Bouman is dit aanleiding om een aantal schriftelijke vragen te stellen aan het college. "Ik wil graag weten of er vooraf afspraken met de projectontwikkelaar zijn gemaakt die voorkomen dat starters op de koopmarkt onvoldoende aan bod komen. In ons verkiezingsprogramma hebben we gepleit voor een Deltaplan Wonen in Altena. Gelukkig wordt er in diverse dorpen inmiddels gebouwd. Wij vinden het belangrijk dat starters en senioren een eerlijke en reële kans hebben op een betaalbare koop- of huurwoning. Daarom zijn we benieuwd welke mogelijkheden de gemeente Altena hier voor heeft om in te sturen en/of te stimuleren."

De volledige vragen zijn via deze LINK te lezen.