13 juni 2019

Extra geld voor renovatie jeugdgebouw Heusden

In 2016 werd er geproost toen de gemeente een akkoord sloot met Jong Nederland Heusden en OJC Jonosh over de renovatie van het jeugdgebouw in Heusden. Als gemeenteraad waren we uiteraard ook tevreden, want hiermee werd een belangrijke stap gezet als het gaat om het toekomstperspectief van Heusden, en daarmee Asten. In onze gemeentelijke toekomstvisie streven we naar leefbare kleine kernen, en daar speelt het behoud van voorzieningen, zoals dit jeugdgebouw, een belangrijke rol.

Daarom zijn we voor het eenmalig verhogen van het budget. Wie A zegt, moet tenslotte ook B zeggen. Wat betreft de hoge kosten hebben we de wethouder wel om scherpte gevraagd te behouden in dit project. Het kost een hoop geld en hoewel we zeker bereid zijn om dat te investeren in Heusden en in dit jeugdgebouw zitten we als Asten in een penibele situatie wat onze financiën betreft. Dat maakt ook dat we scherp moeten blijven op de uitvoeringskosten, waar bezuinigd kan worden zal dat ook hier moeten gedaan worden. We wensen Jonosh en Jong Nederland opnieuw veel succes, en we zien de renovatie graag van start gaan!