07 oktober 2021

Motie omgevingsvisie: toekomstperspectief ondernemers buitengebied

Tijdens de raadsvergadering van 5 oktober werd de omgevingsvisie voor de gemeente Asten vastgesteld. In deze visie is de gemeente ingedeeld in verschillende gebieden met verschillende ambities. In de vergadering hebben wij aandacht gevraagd voor het toekomstperspectief van ondernemers in het buitengebied. Eerder is duidelijk geworden dat ondernemers die zijn gevestigd bij de grens van de gebieden "Peel & Beekdalen" en "Groen Genieten", zich zorgen maken over het toekomstperspectief van hun bedrijf door de genoemde ambities in deze gebieden. Omdat wij ons hier ook zorgen over maken, hebben wij een motie opgesteld en ingediend in de vergadering. Hierin is het college opgeroepen om in gesprek te gaan met deze ondernemers. Deze informatie wordt vervolgens gebruikt bij het opstellen van het omgevingsplan. De motie werd unaniem aangenomen.

Klik hier om de motie te lezen