14 juni 2022

Stikstof: motie aangenomen over onhaalbaarheid stikstofplannen

Het CDA in Asten heeft in de raadsvergadering van dinsdag 14 juni een motie ingediend aangaande de aangekondigde vergaande stikstofplannen van het kabinet.

De motie roept het College op de raad op de hoogte te houden van de ontwikkelingen op het gebied van de stikstofproblematiek, én om in overleggen met andere overheden (Rijk en provincie) de (on)haalbaarheid van de gestelde doelen aan te kaarten net als de gevolgen die het voor de gemeente Asten en haar inwoners heeft én het belang om de dialoog over stikstof gezamenlijk met betrokken partijen te voeren.

De motie is aangenomen met een unanieme meerderheid. Raadslid Marian van den Heuvel: “we hebben als fractie de afgelopen dagen zoveel telefoontjes gekregen van ondernemers die zich zorgen maakten over de toekomst van hun bedrijven. Deze signalen wilden we graag aan het College meegeven. De stikstofplannen van het kabinet kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de leefbaarheid van ons mooie buitengebied. Zonder een sterke agrarische sector in Asten dreigt het platteland te verpauperen”.

De motie is te lezen via deze link