25 februari 2021

Minister Bijleveld bezoekt Bergen op Zoom

Woensdag 24 Februari bezocht Minister Ank Bijleveld Residentie Moermont in bergen op zoom. Zij had de lokale cda fractie gevraagd dit te organiseren.

Zelf had ze ooit een bijbaantje in de zorg, maar dat was ver voordat Ank Bijleveld minister van Defensie werd. Toch heeft de sector nog altijd haar warme aandacht, zo bewees de CDA-politica vandaag tijdens een verkiezingsbezoekje aan Residentie Moermont. Bijleveld toonde zich zeer geinteresseerd in de 'warme zorg' van tanteLouise en was al net zo onder de indruk van het innovatieve karakter van de organisatie. Na de ontvangst door Conny Helder en Jan-Kees van Wijnen (waarbij zaken als RONAZ en Anders Werken in de Zorg aan bod kwamen) nam ze alle tijd voor een kijkje op diverse afdelingen van Moermont waar ze sprak met medewerkers en clienten. De minister was op de hoogte dat defensiepersoneel in deze coronacrisis had bijgesprongen in Het Nieuwe ABG, op een moment dat die extra handen daar zeer welkom waren. 'Daar hebben we haar uiteraard voor bedankt', zei Jan-Kees van Wijnen na afloop van de ontmoeting, die aanmerkelijk langer duurde dan gepland. Niet in het minst door een geanimeerd tweegesprek met een client met Haagse wortels. 'U gaat weer terug naar Den Haag', vroeg hij de minister. 'Kan ik mooi met u meerijden!'