01 juni 2017

Wij willen kunnen zeggen: Bernheze slaat niemand over!

Wij willen kunnen zeggen:  Bernheze slaat niemand over!

Je leven kun je niet in hokjes indelen. En toch is dit op een of andere manier wel de “gewoonste” zaak van de wereld geworden als je met de overheid te maken krijgt. Met name voor mensen die een dringend beroep op hulpinstanties moeten doen levert dit nodige kopzorgen.

En waar de overheid juist dacht hierdoor mensen beter te kunnen helpen, creëert ze juist steeds meer  afstand, maakt zaken ondoorzichtig en confronteert mensen met het principe “van het kastje naar de muur”.

Kwaliteit en service Zorg

Wij als CDABernheze willen terug naar de basis, met als uitgangspunt: De mens centraal met daar omheen: omgeving, wonen, werken en leven. Als we kijken naar bijvoorbeeld de zorg dan is daar de bal behoorlijk misgeslagen. De zorgtaken overhevelen naar de gemeenten heeft veel mensen kopzorgen gebracht. Kwaliteit, service en efficiëntie; DAT hebben mensen nodig. Geen hokjes denken, geen tussenlagen en geen manage-managers omdat het allemaal niet meer te managen valt.

Een helpende hand

Het CDABernheze  willen een zachte landing voor mensen met problemen. Zij zoeken niet de scherpste offertes, maar willen een helpende hand. De gemeente moet blijven signaleren zodat zaken niet escaleren. Wij willen kunnen zeggen: Bernheze slaat niemand over.

Jolanda School

Raadslid CDABernheze