05 november 2020

Bernheze is veilig, maar is dat ook zo?

Ik vraag het me echt af hoe u hierover denkt! Want het was wel bal de afgelopen maanden. Alleen al in Vorstenbosch was er twee keer sprake van het ontdekken van drugscriminaliteit in het buitengebied, vond er in de kern een arrestatie plaats van een van moord verdachte persoon en werd er iemand gearresteerd voor het bezit van wapens, drugs en een grote som geld.  Om kippenvel van te krijgen!

Ook het slechte weer van de laatste tijd baart ons zorgen. De bermen in het buitengebied hebben hier direct onder te lijden. Diepe kuilen zorgen voor zeer gevaarlijke situaties in het verkeer en vragen eens te meer om structurele oplossingen, om te zorgen voor veilig verkeer in het buitengebied.

CDA Bernheze zal aandacht blijven vragen voor de veiligheid van onze inwoners. Maar u, als inwoner, kunt dit zelf ook doen. Nu gebeurt dit bijvoorbeeld door de bewoners van de Akkerweg in Vorstenbosch. Een open brief aan de gemeente met de vraag om de veiligheid in hun straat eens onder de loep te nemen. Het CDA Bernheze heeft deze brief doorverwezen voor verdere behandeling om dit direct breder te trekken in onze gemeente. Zijn er vergelijkbare onveilige straten in onze gemeente en zo ja, wat kunnen we er aan doen?

Want zeg nu zelf, u wil toch ook dat iedereen zich veilig voelt binnen onze gemeente?

Erik van der Wijst

Raadslid CDA Bernheze

CDA Bernheze: altijd in de Buurt!