13 september 2020

Bernheze verenigt

Nederland is een verenigingsland. Bijna 80% van onze inwoners is lid van een vereniging. In bijna elke familie is iemand lid van een vereniging. Verenigingen brengen mensen bij elkaar en zorgen voor ontspanning. We kunnen er samen sporten, acteren, muziek of kunst maken. Ook  ontmoeten we er elkaar en maken er vrienden voor het leven. Kortom: verenigingen zijn onmisbaar!

Maar de vereniging staat onder druk. Verenigingen staan voor uitdagingen om leden te behouden of om voldoende vrijwilligers te vinden, om genoeg inkomsten te werven en een toekomstbestendige accommodatie te realiseren. Doordat het verenigingsleven de afgelopen tijd tot stilstand kwam, hadden veel verenigingen het nog zwaarder. Gelukkig komt het verenigingsleven weer langzaam op gang. Maar dat betekent niet dat de uitdagingen verdwijnen!

Het CDA Bernheze hecht een grote waarde aan de verenigingen in Bernheze. We staan graag voor ze klaar, om samen de uitdagingen aan te gaan. Na een rondgang langs de sportclubs bleek dat HVCH wat hulp nodig heeft, dat gebeurt nu via een voorschot op de subsidie om een forse stijging van contributie te voorkomen. We spreken ons uit voor een toekomstbestendige accommodatie voor Scouting Heesch.

Ook Sport in Loosbroek wil zich gezamenlijk verenigen: voor voetbal, korfbal en tennis. Daar nemen we als gemeenteraad binnenkort een besluit over. Wat het CDA Bernheze betreft blijven we ons in Bernheze verenigen.

Ruud Leeijen

Raadslid CDA Bernheze

CDA Bernheze: altijd in de buurt!