06 mei 2019

CDA: altijd in de buurt!

De komende weken kijken we als gemeenteraad naar het perspectief voor de komende jaren. Voor ons als CDA-fractie ook een moment om even terug te blikken. We gingen het afgelopen jaar veel op bezoek bij u thuis aan de keukentafel, soms om te horen welke zorgen of bezwaren er waren. Maar ook om goede idee├źn te horen, met elkaar mee te denken of tips te geven.

Er gebeurt veel in Bernheze, diverse dorpscentra worden of zijn al aangepakt, we bouwen voor de toekomst met een mix aan woningtypen en sturen daar ook actief op bij. Er is aandacht voor sport en de veiligheid, we pakken actief de handschoen op om ons buitengebied vitaal te houden en zo nog heel veel meer.

Naar de toekomst toe willen wij als CDA de ingezette lijn voortzetten, samen werken aan de buurt en deze mooie gemeente. We blijven gepast investeren, maar zo dat de lastenstijging voor inwoner en ondernemer beperkt blijft. Helaas stijgen de lasten op afval, maar daar kunnen we echter allemaal wat aan doen: door beter afval te scheiden blijven de verwerkingskosten beheersbaar.

We schakelen een tandje bij met de bouw voor starters- en senioren, zodat wie wil blijven hier ook kan blijven. Door bij elkaar in de buurt te blijven wonen krijgt eenzaamheid minder kans in de toekomst. Want, u woont toch ook in de buurt?

Mart Smits Fractievoorzitter

CDA: Altijd in de buurt!