07 maart 2020

De A van CDA

Al heel lang wordt onze naam niet meer voluit geschreven. Als je dat wel doet, zo denken sommigen, dan krijgt de club die ermee bedoeld wordt een ondertoon die als stoffig en belerend wordt ervaren. Niets is natuurlijk minder waar, maar om de boel dan toch een beetje “hip” te maken wordt onze afkorting  - CDA - gewoon als zelfstandig naamwoord gebruikt.

En persoonlijk vind ik dat zo af en toe wel jammer. Niet zo zeer omdat ik niet “hip” en “cool” wil zijn, maar omdat de individuele woorden in onze naamgeving natuurlijk niet voor niets zijn gekozen.

Ondanks dat hij niet vooraan staat is de “A” van CDA een belangrijke factor in onze naam. De “A” staat voor het appél dat wij doen op iedereen die zich betrokken voelt bij Bernheze. Een appél of  een beroep doen op, of steun vragen voor, is in de politiek in het algemeen en bij CDA Bernheze in het bijzonder erg belangrijk. Doordat onze raadsleden van de inwoners van Bernheze horen hoe ze over onderwerpen denken kunnen ze nog beter goede besluiten nemen.

En daarom doe ik een Appél op alle inwoners van Bernheze om zich bij ons aan te sluiten en mee te praten over de zaken die in onze mooie gemeente spelen.

Bart Pittens – voorzitter CDA Bernheze.