16 november 2022

De ene hand...

Thuis zitten. Op de bank, wat rondhangen in huis, wat frotten in de schuur of jezelf wat zitten vervelen. Lekker om te doen en dat laatste is zelfs gezond om te doen. Huismus zijn is allesbehalve vervelend.

En toch wil ik het hebben over het “er op uit trekken”. Niet naar verre oorden of dure plekjes. Nee, gewoon in je eigen dorp eens kijken wat er te doen is. Een sportwedstrijd bezoeken, naar een voorstelling gaan, deelnemen aan een cursus pottenbakken of meedoen aan een wandeltocht. In de lokale krantjes staan legio activiteiten vermeld, georganiseerd door evenzoveel Bernhezer clubs en verenigingen.

Allemaal activiteiten die goed zijn voor jezelf om aan deel te nemen. Jouw deelname is voor verenigingen, stichtingen, clubs en plaatselijke middenstand een welkome aanvulling. Vooropgesteld, is het gewoon leuk en spannend om zulke activiteiten bij te wonen. Maar misschien is het wel zó leuk dat je het opeens weet: ik word vrijwilliger!

Of je wordt trouwe bezoeker of deelnemer en steunt de clubkas daarmee. Centjes die weer goed besteed kunnen worden aan onderhoud, nieuwe spullen et cetera. Daarnaast zie en spreek je (nóg) meer andere dorpsgenoten, iets wat ook misschien niet over heeft gehouden de afgelopen jaren. Dus trek er op uit! Zo wast de ene hand de andere.

Gertjan Hermes
Raadslid CDA Bernheze
CDA Bernheze: altijd in de buurt!