30 september 2020

De toekomst van Bernheze is van de jeugd!

Politiek is het vormgeven van de toekomst. De besluiten die we nemen bepalen hoe de wereld van morgen er uit gaat zien. Super belangrijk dus, voor al als je jong bent, het gaat immers om jouw toekomst. Op dit moment lijkt politiek vooral een ‘grijze koppen gebeuren’. Als CDA Bernheze zien we dat graag anders, maar hoe krijgen we de Bernhezer jeugd politiek betrokken? Uit landelijke cijfers van het CBS blijkt dat 40 % van de jongeren geïnteresseerd is in de politiek. Dat mag best hoger, maar de drempel om actief te worden lijkt vaak haast onneembaar.

We vinden het belangrijk dat jongeren vroeg bij hun omgeving betrokken raken en we zouden graag zien dat jongeren hun wensen en ideeën hierover kunnen uitspreken. Betrokkenheid op jonge leeftijd zorgt ervoor dat mensen al vroeg bewust zijn, dat ze invloed hebben op de wereld om hen heen.

In diverse gemeenten zien we initiatieven om de jeugd bij de samenleving te betrekken, zo zien we bijvoorbeeld de uitreiking van een jeugdlintje en zijn er gemeenten die een jongerenraad ingesteld hebben. Mooie voorbeelden voor Bernheze.

De toekomst heeft de jeugd nodig. Het is daarom belangrijk om juist jouw stem te laten horen. We willen je graag leren kennen! Kom een keertje langs bij onze fractievergadering, en denk mee aan de toekomst van Bernheze. Een mailtje naar  [email protected] is genoeg!

Silvana Schoonenberg,
Burgerlid CDA Bernheze

CDA Bernheze: Altijd in de buurt!