05 oktober 2022

De week tegen de eenzaamheid

Het is weer herfst, de avonden worden weer langer. We blijven meer in huis en creëren daar een gezellige omgeving. Vanwege de hoge gasprijs misschien wel rond de oude houtkachel die zorgt voor aangename warmte. We buurten met vrienden en kennissen of spelen samen een spel of doen aan sport. Ieder geeft op zijn eigen wijze invulling aan zijn vrije tijd.

Dit beeld is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Als we eens goed om ons heen kijken zijn er mensen die vaak alleen zijn en niet veel aanloop hebben. Sommigen kunnen niet aan sport of spel doen vanwege een lichamelijke beperking of hoge leeftijd, of sommigen hebben misschien weinig of geen familie (meer) die regelmatig een keertje binnen loopt. Kortom, er zijn mensen die om verschillende redenen eenzaam zijn. Dit kunnen oudere maar ook jonge mensen zijn.

Het CDA Bernheze wil extra aandacht voor deze mensen. Samen kunnen we wat aan eenzaamheid doen. Ken je iemand waarvan je denkt, bij hem of haar moet ik nog een keertje langs omdat hij/zij veel alleen is, zet dan die stap of stuur een kaartje. Het kost wat moeite maar het is zeker de moeite waard! Een eerste stap met wellicht een vervolg naar een toekomst waarin we meer oog voor elkaar hebben.

Adri School
Raadslid CDA Bernheze
CDA Bernheze: altijd in de buurt!