13 juni 2018

De wielrenner

De afgelopen tijd, met het mooie weer, zie ik ze regelmatig voorbij komen; pelotons wielrenners. De een voorop in de wind de ander midden in de groep genietend van de beschutting en het aerodynamische voordeel van de groep. Demarreren en/of voorop fietsen is een pittige positie, juist door als team samen te werken kom je dan verder.

Vorige week maakte een renner een onfortuinlijke smak recht voor ons huis, waardoor? Wiel tussen een van de gapende gaten van de kinderkopjes. Het wegenonderhoud in Bernheze moet beter. We hebben ons als CDA daar expliciet voor ingezet de afgelopen jaren, de eerste stappen naar een beter onderhoudsniveau en veiligere centra worden nu gemaakt.

De herinrichting van het centrum in Heesch wordt voltooid, in Nistelrode wordt het centrumstuk van ’t Laar aangepakt en de traverse in Heeswijk-Dinther zal worden aangepakt. Ondertussen gaat het nieuwe college aan de slag om met voorstellen te komen hoe we de andere knelpunten gaan oplossen. Wij vinden het belangrijk om in Bernheze veilig op weg te zijn.

Het CDA heeft zich hier voor ingezet in de afgelopen periode zo ook deze bestuursperiode. Je zet je in voor het grote geheel, maar uiteindelijk moeten de neuzen van het team dezelfde kant op komen te staan richting dat gemeenschappelijke doel. Wat dat betreft is wielrennen soms net als het besturen van een gemeente.