27 september 2021

Een eenzame verkiezingscampagne?

Twee van de huidige politieke partijen zullen niet deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Dat vind ik jammer, want voor de lokale democratie is het belangrijk dat er wat te kiezen valt.

Tegelijkertijd constateer ik dat het ook niet goed is als er in Bernheze, zoals in de Tweede Kamer, 17 partijen zitting zouden hebben in de gemeenteraad. Dat zou de bestuurbaarheid en de formatie hier op lokaal niveau ook geen goed doen, we hebben hier immers ook maar 23 zetels en geen 150.

Wij doen als CDA Bernheze natuurlijk wél gewoon mee, met een lokale lijsttrekker, lokale thema’s en onderwerpen die u herkent en u aangaan. Met zes partijen die in ieder geval gaan deelnemen aan de verkiezingen valt er in Bernheze van links tot rechts ook zeker nog wat te kiezen. Een eenzame campagne wordt het dus zeker niet.

Voor eenzaamheid vroeg het CDA Bernheze trouwens in 2018 al aandacht met een motie. En sinds Corona en de lockdowns wordt eenzaamheid steeds meer herkend en erkend. In de commissievergadering spraken we over het uitvoeringsplan ‘aanpak eenzaamheid in Bernheze’, zowel bij jong als oud moet het worden tegengegaan. Dat kan niet alleen, dat doe je samen. Vanaf 30 september t/m 7 oktober is het ‘De Week tegen Eenzaamheid 2021’, ga dus eens extra bij elkaar langs, maak samen een ommetje: Samen tegen eenzaamheid in Bernheze.

Mart Smits – fractievoorzitter CDA Bernheze

CDA Bernheze: Altijd in de buurt!