07 juni 2021

Een einde aan de winterslaap!

Krijgt u ook energie als u langs terrassen rijdt en er mensen ziet zitten die lachen, die plezier hebben, die gewoon het leven leven? Ik zeker!

Wat is het een vervelende tijd geweest, met al die beperkingen, en ja ook ik heb me wel eens afgevraagd of het wel allemaal nodig is, of we het niet eerder los konden laten. Een tegenstrijdige gedachte, zeker met het verlies van dierbaren uit je naaste omgeving. Een worsteling tussen gevoel, verstand maar ook verlangen.

Wat is het daarom fijn om te zien, dat Nederland door de versoepelingen eindelijk uit zijn hele lange winterslaap lijkt te ontwaken. Zo konden afgelopen weekend eindelijk weer sportwedstrijden gespeeld worden, mag de horeca weer stukje bij beetje verder open en ook evenementen worden weer mogelijk, er komt eindelijk weer beweging en leven in de brouwerij.  Ik krijg hier energie van.

Als gemeente is het ook belangrijk om in beweging te blijven. Stilstand is achteruitgang en daarom is het CDA Bernheze blij, dat tijdens de laatste raadsvergadering onze motie is aangenomen waarmee de stelpost infrastructurele werken verhoogd werd. Uitstel van onderhoud gaat ten koste van de verkeersveiligheid en het straatbeeld in de gemeente. Met het aannemen van deze motie is een goede stap gezet om dat te voorkomen.

Erik van der Wijst

Raadslid CDABernheze

CDABernheze: altijd in de Buurt!