15 december 2020

Een plekje voor iedereen!

Ouderen blijven steeds langer zelfstandig wonen. Veel ouderen hebben de wens om zo lang mogelijk in hun vertrouwde omgeving te blijven wonen, waar nodig met behulp van mantelzorgers of thuiszorg.

Als CDA Bernheze vinden we het belangrijk dat ouderen in goede gezondheid en met plezier oud kunnen worden in hun eigen dorp. We willen een gemeente die toekomstbestendig is voor jong en oud. Nu veel ouderen zo lang mogelijk op zichzelf blijven wonen, is het van belang dat we het evenwicht goed bewaren zodat het ook voor jongeren mogelijk blijft om in hun eigen dorp te gaan wonen. Er is ook een groep ouderen die het wat misschien wat moeilijker hebben thuis, maar te goed zijn voor een tehuis. Vereenzaming ligt op de loer.

Wij vinden het belangrijk dat we particuliere initiatieven die een gepaste woonvorm voor deze groep ouderen kunnen realiseren, ondersteunen. In Bernheze moet er een plekje zijn voor iedereen! We moeten aandacht blijven houden voor elkaar, in het bijzonder met de aankomende feestdagen die er dit jaar anders uitzien.

Wij brengen als CDA Bernheze daarom dit jaar zo links en rechts een extra kaartje rond, zomaar een warme groet, voor een fijne kerst, omdat we altijd in de buurt zijn!

Stuurt u dit jaar ook een kaartje extra? Wij wensen u in ieder geval een fijne kerst en een gezond 2021!

Silvana Schoonenberg

Commissielid Bestuur & Strategie, Maatschappelijke zaken

CDA Bernheze: Altijd in de buurt!