21 september 2022

Er is van alles te doen

In de laatste weken van de zomervakantie zagen we dat er weer van alles georganiseerd werd in Bernheze. Er is een heus Kunstfestival in Loosbroek op de kaart gezet waar iedereen, dankzij de Bernhezer Kunstkring, kennis kon maken met diverse kunstvormen.

De altijd spectaculaire Solexrace was dit jaar met een lach en een traan en in Natuurtheater de Kersouwe kwam het wild westen weer tot leven in de zomerproductie Tristan en Isolde.  De kindervakantieweken zijn achter de rug waarin basisschoolkinderen van en met elkaar spelen en leren. Dit alles was mogelijk door de inzet van ontzettend veel trouwe en nieuwe, maar bovenal, enthousiaste vrijwilligers. De één doet wat meer dan een ander. De ander kan meer dan de één. Zo zijn er bij elke organisatie denkers en doeners nodig om een activiteit of festival goed te organiseren en dat kost tijd.

Je hoort steeds vaker dat er behoefte is aan nieuwe bestuursleden of vrijwilligers en dat het niet lukt om deze te vinden. Ik vraag me altijd af hoe dit komt want het geeft ontzettend veel voldoening om samen met dorpsgenoten iets te organiseren voor jong en oud. Het komt tenslotte de leefbaarheid van je dorp ten goede.

Chantal Kanters
Raadslid CDA Bernheze
CDA Bernheze: altijd in de buurt!