26 februari 2018

Heeswijk-Dinther een parel van Bernheze

Er is veel te doen en te zien in Heeswijk-Dinther! De vele vrijwilligers zorgen ervoor dat er veel te zien is, bijvoorbeeld bij Kasteel Heeswijk, de Kilsdonkse Molen en de Museumboerderij. Het verenigingsleven bloeit, maar het is niet eenvoudig om vrijwilligers te vinden. Daarom ondersteunt de gemeente hierbij, zowel bestuurlijk als  praktisch.

Je moet fijn kunnen wonen, winkelen en ondernemen in Heeswijk-Dinther. Een mooi centrum met goede verbindingen door het dorp werkt daarbij stimulerend. We maken de verkeerssituatie in de hoofdstraat veilig voor alle deelnemers in het verkeer, of je nu fietst, loopt, in een rolstoel zit of per auto je weg vindt.

We maken een goed verkeersplan voor Rodenburg. Het verkeer rondom scholen en sportverenigingen moet goed geregeld worden. Dat geldt trouwens ook voor de verbindingen met de andere dorpen, de bermen en wegen: die verdienen zo langzamerhand wel eens een grondige opknapbeurt!

CDABernheze: Samen leven, Samen wonen en Samen werken in Bernheze.