18 oktober 2022

Laat je zien!

De wintertijd komt er weer aan. Over slechts anderhalve week, op 30 oktober, wordt de klok verzet. Het zal weer even wennen zijn om rond 18.00 uur naar buiten te kijken en te zien dat het buiten al volledig donker is.

Ook in het verkeer zal dit weer wennen zijn. Door de vroege avonden zijn veel mensen in het donker onderweg. Vanuit werk naar huis of misschien alweer onderweg naar de sportvereniging of een andere bezigheid. De komende tijd is het dan ook weer extra belangrijk voor fietsers om goede fietsverlichting te hebben. De kans op een ongeval bij fietsen in het donker is namelijk groter dan bij licht.

Naast goede fietsverlichting is het ook belangrijk om veilige fietspaden te hebben. Zo wordt op maandag 24 oktober gestart met de herinrichting van het kruispunt Hoogstraat-Nistelrodeseweg in Heesch. De gehele kruising zal opnieuw worden ingericht zodat het zicht op fietsers die op het fietspad rijden wordt verbeterd. Dit zal het aantal onveilige situaties moeten verminderen.

Help zelf ook mee om ongelukken te voorkomen en controleer je verlichting. Het zware gevoel van de dynamo van vroeger is (gelukkig) verleden tijd, met een enkele druk op de knop zorg je er vaak al voor dat je zichtbaar bent. Dus fietsers: laat je zien!

Silvana Schoonenberg
Raadslid CDA Bernheze
CDA Bernheze: altijd in de buurt!