10 mei 2021

Mooi en veilig door Bernheze

Mooi en veilig door Bernheze.

De lente is weer aanwezig en de bloemen en bomen schieten weer uit hun knoppen. Het wordt weer groen in Bernheze.

De laatste jaren heeft de gemeente, op aandringen van CDA Bernheze, geld uitgegeven om achterstallig onderhoud aan bomen en bermen in te halen en structureel te verbeteren.

Dit vinden wij belangrijk, het straatbeeld bepaalt vaak de uitstraling van een gemeente.

Ook een belangrijk onderdeel is de verkeersveiligheid van onze wegen. We hebben ook daar de laatste jaren flink in geïnvesteerd en willen als CDA Bernheze dit ook graag zo houden.

Het onderhoud en de vernieuwingswerkzaamheden houden we dan ook graag in stand. Bezuinig je immers op ons wegennet dan komt naast de veiligheid, ook het  straatbeeld en het investeringsritme in gevaar Willen we de wegen op kwaliteitsniveau houden, dan zal iedere bezuiniging later ingehaald moeten worden. Uitstel is geen afstel.

Binnenkort worden op een aantal plekken de bebouwde-kom borden verplaatst, hiermee wordt verkeerskundig de situatie aangepast. Binnen de bebouwde kom mag je namelijk maar 30 km/h rijden. We moeten daar ook de verkeerskundige maatregelen voor nemen, want nu ‘rolt’ het verkeer vaak veel harder het dorp in, wat de veiligheid niet ten goede komt.

Daarom is het CDA Bernheze voorstander, om niet te bezuinigen op het vernieuwen en aanpassen van ons wegennet. Dit is positief voor het straatbeeld en beter voor de verkeersveiligheid.

Edwin Daandels

Raadslid CDA Bernheze.