27 oktober 2020

Ook dit jaar zijn ze er weer bij!

Ondanks dat we toch alweer zo’n acht maanden in “corona-tijd” leven, raakte ik deze week toch weer even uit balans.

Ieder jaar rond deze tijd start het bestuur van CDA Bernheze met de organisatie van een Algemene Ledenvergadering. Voor mij is dit het hoogte punt van ons verenigingsjaar. Het bestuur bespreekt met haar leden het wel en wee van vereniging, onze CDA-fractie legt verantwoording af en we gaan met elkaar in discussie over wat ons bezig houdt.

Het CDA Bernheze mag zich gelukkig prijzen met een zeer gevarieerd ledenbestand met leden in alle dorpen van onze gemeente. De fractie bestaat voor bijna 80% uit mannen, het bestuur daarentegen voor bijna 80% uit vrouwen. En ook de leeftijdsopbouw (van 20 tot 90 jaar) van onze vereniging en daarmee de levenservaring is mooi verdeeld.

Dit jaar, waarschijnlijk voor het eerst in het 40-jarig bestaan van CDA in Bernheze,  zullen we niet samen in één zaaltje zitten. Omdat het simpelweg niet mag en omdat we het, gelet op de omstandigheden, ook niet willen. Dit jaar gaan we proberen om al onze leden samen in één digitale vergadering te krijgen. En die uitdaging bracht me een beetje uit balans.

Hoe mooi is het dan, om na het versturen van de uitnodigingen, te worden overladen met positieve reacties. Ook in “corona-tijd” zullen ze meedoen, al die CDA-leden. Mooi toch?

Bart Pittens

Voorzitter CDA Bernheze

CDA Bernheze: Altijd in de buurt!