30 november 2022

“Op weg” naar renovatie?

Iedere raadsperiode heeft onze burgemeester de goede gewoonte om met alle raadsleden kennis te maken. De raadsleden mogen haar daarbij uitnodigen op een eigen gekozen locatie.
Onlangs ben ik met de burgemeester bij de Basisschool Op Weg in Vorstenbosch gaan kijken. De toekomst van dit schoolgebouw staat hoog op onze agenda, een mooie gelegenheid om nog eens een kijkje ter plekke te nemen.
Met directeur Bram Janssen hebben we een rondleiding gehad, waarbij hij duidelijk heeft kunnen maken waarom zowel de school als de inwoners willen dat het gebouw blijft. Het heeft een historisch karakter, zeker in het drieluik met de kerk en het klooster. Daarnaast liggen alle voor de school belangrijke faciliteiten binnen 50 meter van de school.
Renovatie is hard nodig. In koude tijden waaien de papieren ongeveer van tafel en in de zomer lopen de temperaturen in de klaslokalen hoog op, aldus directeur Janssen. Om nog maar te zwijgen over de gevolgen van de hoge energiekosten.
In de recent vastgestelde begroting is naar onze tevredenheid wel al 3,5 miljoen gereserveerd voor de investering in deze school. Het onderzoek naar de verschillende opties heeft helaas vertraging opgelopen doordat adviesbureaus momenteel geen tijd hebben. Als CDA Bernheze blijven we echter aandringen op een spoedige start van het onderzoek.

Erik van der Wijst
Raadslid CDA Bernheze
CDA Bernheze: altijd in de buurt!