27 juni 2022

Samen werken aan een mooier Bernheze

Inmiddels draai ik al enkele jaren mee binnen de lokale politiek, gedreven door zelf actief mee te doen in plaats vanaf de zijlijn te roepen wat er allemaal niet goed gaat. Regelmatig is er de roep om meer burgerparticipatie: inwoners actief mee laten denken. Doel hiervan is het beter laten aansluiten van uitvoering en behoefte van de inwoners. Het draagvlak voor besluiten en beleid wordt hierdoor ook automatisch groter en het wederzijds vertrouwen in de samenwerking zal verbeteren.

De nieuwe coalitie heeft hier onlangs al een mooie eerste stap in gezet door aan de hand van een opgezette coalitieverklaring samen met alle politieke partijen, zowel coalitie als oppositie, te brainstormen over belangrijke thema’s zoals klimaat, landbouw, economie, leefbaarheid, zorg en dienstverlening. Dit allemaal om informatie op te halen die gebruikt kan worden bij het opstellen van het bestuursprogramma. Een bestuursprogramma waarin de plannen voor de komende jaren staan uitgewerkt.

U heeft nu ook de kans om een actieve bijdrage hieraan te leveren. Ook voor inwoners, dorpsraden, verenigingen, samenwerkingspartners, ondernemers en belangengroepen organiseert het college meerdere bijeenkomsten om in gesprek te gaan over verschillende thema’s.  Niet alles zal haalbaar zijn maar dit is uw kans om uw mening te geven. Doet u mee? Check www.samenbernheze.nl

Erik van der Wijst
Raadslid CDA Bernheze
CDA Bernheze: altijd in de buurt!